Vitamine C

I promised you some food tips! Let’s start with vitamine C! 

Ik beloofde jullie enkele eettips! Laten we beginnen met vitamine C!

This time of the year can be very tricky. That’s why it’s a good thing to build up your immune system. It’s to easy to catch a cold or something else, so vitamine C is very important. 

Deze tijd van het jaar kan een beetje bedrieglijk zijn. Daarom is het goed om ons immuunsysteem op te bouwen. Het is te makkelijk om verkouden te worden of iets anders, dus vitamine C is erg belangrijk

Vitamine C has multiple benefits. As I’ve already said it’s good for your immune system, mainly to upkeep it. Vitamine C is also a strong antioxidant, that way it reduces the odds with 25% on getting cardiovascular diseases. Also it’s important for a healthy skin! Aside from the benefits I just gave you it has even more! So make sure you give your body some!

Vitamine C heeft meerdere voordelen. Zoals ik al vertelde is het goed voor je immuunsysteem, vooral de instandhouding ervan. Ook is het een sterke antioxidant, waardoor je 25% minder kans maakt op hart-en vaatziekten. Vitamine C is ook erg belangrijk voor een mooie gezonde huid. Behalve de voordelen die ik net gaf heeft het er nog veel meer! Dus zorg ervoor dat je je lichaam er wat van geeft!

Foods that contain vitamine C: citrus, spinach, Brusselsprouts, green pepper, parsley, turnip tops, kiwi, sweet & hot peppers, cabbage, rosehips, tomatoes, potatoes, broccoli, blackberries,….. Make sure you get enough vitamine C on a daily base. This small list can help you with it. When you’re a smoker, it can be helpfull to use supplements because smoking makes it more difficult to take up vit.C.

Voedingsmiddelen die vitamine C bevatten: citrusvruchten, spinazie, spruitjes, groene paprika, peterseli, raapstelen, kiwi’s, zoete&pikante pepers, kool, rozenbottel, tomaten, aardappelen, broccoli, blauwe bessen,….. Zorg ervoor dat je dagelijks genoeg vitamine C binnenkrijgt. Deze korte lijst kan je alvast helpen. Als je een roker bent, kan het helpen supplementen bij te nemen omdat roken het moeilijker maakt vit.c binnen ge krijgen.

U obviously need more vitamines and minerals for your body. So make sure to keep a healthy nutrition and I would say you eat a kiwi or extra vegetables to get your recommanded daily amount of Vit.C

Je hebt natuurlijk meer vitaminen en mineralen nodig voor je lichaam. Dus houd een gezonde voeding aan en ik zou zeggen dat je een kiwi of een extra portie groenten eet om zo aan je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid Vit.C te komen.

Hope you learned something!

Hopelijk heb je wat bijgeleerd!

Love you big time 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s